Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Internetbank

nyomtatás
Internetbank

Az elektronikus banki szolgáltatások közül az egyik legkényelmesebb és leggyorsabb ügyintézési mód, ha pénzügyeinket az interneten keresztül intézzük. Internetes szolgáltatások általában elérhetőek mobiltelefonos alkalmazásokkal is.

Tájékoztatónk az internetbanki szolgáltatás általános, legjellemzőbb tulajdonságait mutatja be, fontos azonban, hogy a szolgáltatás intézményenként változó lehet. Érdeklődjön számlavezető intézményénél a szolgáltatás pontos és részletes feltételeiről, díjairól, kondícióiról és a szükséges technikai feltételekről, követelményekről!

MILYEN SZOLGÁLTATÁSOK ÉRHETŐK EL AZ INTERNETEN KERESZTÜL?

Interneten keresztül a banki szolgáltatások széles köre elérhető.

Tipikus szolgáltatások:

  • számlainformáció;
  • aktuális számlaegyenleg lekérése;
  • meghatározott időszakra visszamenőleg számlatörténet lekérdezése, számlakivonat nyomtatása, napi teljesített tranzakciók keresése;
  • átutaláshoz sablonok rögzíthetősége, kezelhetősége;
  • elküldött megbízások lekérdezése;
  • nem teljesült megbízások lekérdezése;
  • bankkártya igénylés, aktiválás, felfüggesztés és a kártyához tartozó vásárlási- és készpénzfelvételi limit beállítások módosítása;
  • nyilatkozat ingyenes készpénzfelvételről;
  • hitelkártyák aktuális egyenlegének lekérdezése, kártyatörténet és kivonat megtekintése, limitek lekérdezése és módosítása;
  • átvezetés kezdeményezése saját fizetési számlák között;
  • forint és deviza eseti átutalások indítása belföldre és külföldre egyaránt;
  • állandó átutalási megbízások megadása, módosítása, törlése;
  • felhatalmazás megadása csoportos beszedésre;
  • postai csekk befizetése az interneten keresztül, sorban állás nélkül, banki átutalásként;
  • betétlekötés forintban és devizában;
  • elektronikus számlakivonat igénylése;
  • néhány hitel esetében interneten is beadható a hitelkérelem.

Speciális szolgáltatások:

  • mobiltelefon-egyenleg feltöltése;
  • az elektronikus számlát kiállító szolgáltatók közüzemi és egyéb szolgáltatási számláinak kiegyenlítése;
  • SMS-szolgáltatás igénylése vagy megszüntetése, limitek beállítása és módosítása;
  • online mobilbankigénylés;
  • nagy összegű készpénzfelvétel bejelentése;
  • a pénzintézetnek történő szabadformátumú üzenetküldés lehetősége;
  • a bank által használt aktuális árfolyamok lekérdezése;
  • az internetes felületről elérhetőek többek között
    • a szolgáltató által alkalmazott kamatok, kondíciók;
    • részvények tőzsdei árfolyama;
    • befektetési alapok eszközértékei;
  • beállítások módosításának lehetőségei (bejelentkezési jelszó módosítása, jogosultságok és limitek megtekintése, nyelv kiválasztása stb.).

HOGYAN IGÉNYELHETŐ A PÉNZÜGYI SZOLGÁLTATÓNÁL INTERNETES SZOLGÁLTATÁS?

Internetes szolgáltatás a számlavezető intézménynél igényelhető, egy erre vonatkozó szerződés aláírásával. A szerződés megkötésére sor kerülhet a számlaszerződés megkötésekor, de utólag is kérhető. Az internetes szolgáltatási szerződéskötés aláírása után kapja meg az ügyfél a rendszerbe történő belépéshez szükséges felhasználói azonosítót és jelszót (elektronikus kód), valamint egy részletes tájékoztatást a használatról.

A felhasználói azonosító és a jelszó mellett egyes szolgáltatók egyéb biztonságos azonosítási módszereket is alkalmazhatnak. A biztonsághoz tartozhat még, hogy az intézmény minden alkalommal valamilyen „egyedi azonosítót” kér. (Pl. küldhet SMS-ben belépésenként változó jelszót, illetve az azonosítást chipkártya is biztosíthatja, ami digitális aláírással ellátott védelmet jelent.) Az internetbankkal kapcsolatos biztonsági kérdésekről bővebben az e-banking biztonság menüpontban olvashat.

MILYEN TECHNIKAI FELTÉTELEI VANNAK AZ INTERNETBANKOLÁSNAK?

Pénzügyek internetes intézéséhez az alábbi technikai háttér jellemzően mindenképp szükséges:

  • Internetes kapcsolattal rendelkező számítógép, laptop, táblagép vagy mobiltelefon.
  • A szolgáltatás igénybevételéhez bármely internet elérési módozat (modem, adsl, kábel, Wi-Fi, hotspot, stb.) megfelelő lehet, különbségek az adatátvitel sebességében lehetnek, ami a rendszer működésének gyorsaságát befolyásolja.
  • Az intézmény által meghatározott internetes böngészőprogram (Chrome, Firefox, Microsoft Edge stb.). 
  • A szolgáltatás igénybevétele során használt képernyők teljes terjedelemben történő megjelenítéséhez 1024x768 vagy nagyobb felbontású képernyőbeállítás alkalmazása ajánlott.

A pénzügyi szolgáltató internetes honlapján a felhasználó azonosító és jelszó megadásával léphetünk be a rendszerbe, amely egyéb biztonsági elemekkel is kiegészülhet. SMS-aláíró jelszó használata esetén mobiltelefon-készülék is szükséges.

A PDF formátumú elektronikus számlakivonat megtekintéséhez, illetve hitelességének ellenőrzéséhez szükség van PDF olvasására alkalmas programra.

Utolsó frissítés: 2021. november 5.

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem